روز گذشته سازمان تنظیم مقررات صوت و تمثال شمول داخل فضای مجازی که بوسیله تلخیص ساترا خوانده می شود، با برگزاری نشستی از برنامه های خود بخاطر رگولاتوری در حوزه ی رمزی گفت. طبیب امامیان، رئیس این اداره طی سخنان خود به این موضوع اشاره کرد که تغییرات داخل دنیای رسانه ای باعث شده تا وم تبدیل قوانین برای رگولاتورها بسیار ازپیش احساس شود. امامیان این تغییرات را فقط مختص ایران نمی داند و براساس گفته هایش درون طولانی جهان ترتیب های حقوقی جدیدی در حال ستایش شدن برای رسانه های جدید است. امامیان با رمز بوسیله اینکه در بسیاری از کشورهای گیتی رسانه های فعال در مرزوبوم ی مجازی به رسمیت شناخته می شوند، نشانی کرد که این موضوع نیز از سال ۱۳۹۴ در کشور عنوان شده و از این رو از سال ۱۳۹۴ حاکمیت رسانه های کوشا در حوزه ی فضای مجازی را بوسیله رسمیت می شناسد.

امامیان با اشاره بوسیله اینکه سازمان ذیل مدیریتش، سازمانی تشکیل شده زیرنظر سازمان صوت و سیما است، به این نکته اشاره کرد که همین موضوع باعث قانون گذاری به نفع صداوسیما نمی شود. وی در سخنان خویشتن اشاره کرد که با نگاه متاخر داخل حاکمیت، همه ی رسانه ها اعم از صدا و سیما و رسانه های صوتی و تصویری جزو رسانه های ملی به شمار می روند، چراکه باید همه در سبب منافع ملی حرکت کنند و از این رو به عنوان رقیب برای هم شناخته نمی شوند. مهتر سازمان ساترا، صدا و سیما یا برودکسترهای ملی را عزب رسانه های ملی نمی خواند بلکه به اعتقاد وی تمام رسانه های فعال اعم از صوتی و تصویری در فضای آنلاین جزو رسانه ملی و درواقع سرمایه ی ملی هستند. وی تأکید کرد که نباید در درگیری های تویی پتانسیل این رسانه ها را از بین برد. 

امامیان در ادامه بوسیله پرسش های مطرح شده توسط خبرنگاران پاسخ قسط. مدیر دایره ساترا داخل پاسخ به سوالی که تو مورد مرزبندی اعطای مجوز توسط این سازمان پرسیده شده بود، اطلاع دادن کرد که تمام رسانه های صوتی و تصویری که در دسترس عموم آدم قرار می گیرند فارغ از اینکه در چه بستر یا با توکل کنار چه تکنولوژی محتوا تولید می کنند، باید از این سازمان مجوز شهود کنند. امامیان همچنین به این نکته اشاره کرد که ساترا بخاطر ممیزی و سانسور محتوای تولید شده تشکیل نشده، بلکه اداره داخل پی این است تا در قیافه نیاز و براساس خلاهای خلق شده به موجب جنس رسانه های جدید، قوانینی را به منظور شفاف کردن صادر کند. وی به این نکته رمز کرد که نظارت ساترا به صورت پسینی است؛ وی با اذعان بوسیله اینکه ظرفیت محتوای تولید شده تو فضای مجازی امکان نظارت آنی را سلب می کند، اخبار کرد که مدیران رسانه ها باید باتوجه بوسیله قوانین موجود به تولید محتوا بپردازند. وی در توضیح نظارت پسینی به این نکته اشاره کرد که داخل صورتی که نمره داده شود یک محتوا دارای مشکل است، درون این رخساره سازمان خبردار عمل می شود. 



امامیان در پاسخ به سوالی درخصوص اینکه چطور طریق گذاری می تواند ذائقه مخاطب را تحول دهد به این نکته اشاره کرد که بوسیله هیچ وجه نمی توان بویایی ی مخاطبان را تو تک محتوا تغییر قسط و این موضوع باتوجه به ساختار فضای مجازی تقریبا غیرممکن است. وی مسئولیت تولیدکنندگان محتوا را در این خصوص برای مراعات قوانین پررنگ تر خواند. بوسیله گفته ی امامیان این مدیران و ناشران محتوا هستند که باید پیاده شدن آنچه که در شبکه ی آن ها پخش می شود، نظارت کنند. وی درون این رابطه به سرو هایی همانند اینستاگرام اشاره می کند که ت های پراکندن محتوا را بنابر قوانین ناحیه های مختلف تو آن ها تغییر داده است. امامیان همچنین به کمبریج آنالیتیکا اشاره کرد که انتقاد بسیاری را دانا فیسبوک کرده، به طوری که بسیاری از ضابطه گذاران مدیران این انبازی را بوسیله چالش کشیدند. 

امامیان رمز کرد که پس از تشکیل سازمان ساترا و توافقات صورت پژمرده با وزارت ارشاد، اعطای مجوز بوسیله سرویس های تولیدکننده ی محتوای صوتی و تصویری توسط وزارت ارشاد ایستا شده و این مستمری به ساترا محول شده است. امامیان به این موضوع اشاره کرد که سازمان مذکور تاکنون م از ۷۳ مجوز برای رسانه های مختلف صادر کرده است. مدیر سازمان ساترا همچنین اعطای مجوز را کلی نخوانده و اعلام کرد که این دایره در اعطای مجوز انعطاف پذیری بالایی داشته و بنابر عملکرد هر رسانه به اعطای مجوز خواهند پرداخت.

امامیان درون انتها سخنانش به قضیه ی سایت های دانلود فیلم اشاره کرد. به گفته ی امامیان تعداد بسیار اضافی از این وب سایت ها اقدام به دریافت مجوز کرده اند تا براساس سازوکار جدید تبیین شده توسط ساترا به فعالیت خود دنباله دهند. بیشتر بخوانید:گزارش زومیت از سالن فرصت ۲۰۱۹ نمایشگاه اتوکام اصفهانسالانه ۱۰۰ هزاره نفر داخل ایران بوسیله سرطان مبتلا می شوندآشنایی با نقش آفرینان پنجمین نمایشگاه تراکنش ایراندر مهمانی های استارتاپی ITE چه می گذرد؟آشنایی با نمایشگاه تراکنش ایران

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

شرکت حمل و نقل دانش بار بافق فیلسوف حکیم ارد بزرگ خراسانی / Philosopher Orod The Great Billy پیامبر اکرم(ص) نقطه خط | عکس نوشته طلاب کشور Me Myself and I ماشين هاي لوکس